Wij plaatsen functionele- en statistieken cookies zodat deze site goed werkt en anoniem gemeten kan worden.
Voor cookies van derden hebben wij uw toestemming nodig. Meer informatie over deze cookies van derden.
AED onderhoud en vergoeding
Na reanimatie-inzet moet een AED weer gebruiksklaar worden gemaakt. Sinds 1 januari 2018 kunnen AED-beheerders de kosten hiervoor declareren bij Ambulancezorg Gelderland-Midden.
Wanneer kom je in aanmerking voor deze vergoeding?
Je komt in aanmerking voor vergoeding van kosten als de AED-inzet heeft plaatsgevonden in één van de volgende gemeenten: Arnhem, Barneveld, Doesburg, Duiven, Ede, Lingewaard, Nijkerk, Overbetuwe, Renkum, Rheden, Rozendaal, Scherpenzeel, Wageningen, Westervoort en Zevenaar.
De overige voorwaarden kun je vinden op de website van Ambulancezorg Nederland, onder ‘voorwaarden voor een vergoeding’.
Hoe kan ik declareren?
Download het declaratieformulier (pdf). Op dit formulier vind je ook ons e-mailadres en postadres.
Over deze regeling
Deze regeling is bedoeld om het gebruik en beheer van AED's zo makkelijk mogelijk te maken. Ambulancezorg Gelderland-Midden krijgt hiervoor geld van het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport.