AED onderhoud en vergoeding

Na reanimatie-inzet moet een AED weer gebruiksklaar worden gemaakt. Sinds 1 januari 2018 kunnen AED-beheerders de kosten hiervoor declareren bij Ambulancezorg Gelderland-Midden.

Wanneer kom je in aanmerking voor deze vergoeding?

Je komt in aanmerking voor vergoeding van kosten als de AED-inzet heeft plaatsgevonden in één van de volgende gemeenten: Arnhem, Barneveld, Doesburg, Duiven, Ede, Lingewaard, Nijkerk, Overbetuwe, Renkum, Rheden, Rozendaal,  Scherpenzeel, Wageningen, Westervoort en Zevenaar.

De overige voorwaarden kun je vinden op de website van Ambulancezorg Nederland, onder ‘voorwaarden voor een vergoeding’.

Hoe kan ik declareren?

Download het declaratieformulier (pdf). Op dit formulier vind je ook ons e-mailadres en postadres.

Declaratieformulier AED

Over deze regeling

Deze regeling is bedoeld om het gebruik en beheer van AED's zo makkelijk mogelijk te maken. Ambulancezorg Gelderland-Midden krijgt hiervoor geld van het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport.